Data gedreven marketing
Gebruik
productfotografie voor meer verkoop
Op elke webshop is productfotografie van belang. Verkoop je producten of maak je zelf producten? Dan is een goede productfotografie van je producten van belang op je website. Met de productfoto’s kun je goed en duidelijk laten zien wat je maakt of wat je verkoopt online.
Laat zien wat je verkoopt
Hogere conversie door je productfoto’s
Uniforme foto’s door een fotorobot
Weetje: Als je nu “nieuwe website laten maken” in Google zoekt vind je onze dochter onderneming Dreams e-commerce in de top 5 van de zoekresultaten.
Design zorgt voor conversie
Waarom is productfotografie belangrijk?
Productfotografie is van belang als je producten verkoopt of maakt online. Met de foto’s van je producten kan je laten zien wat je precies verkoopt. Het is van belang dat de productfoto’s in je webshop erg scherp en duidelijk zijn zodat de klant goed kan zien wat hij/zij wil gaan kopen. De productfotografie kun je zelf doen, maar kun je ook laten doen door een bedrijf. Wij helpen je graag met de productfotografie van je producten zodat jouw webshop er professioneel uit ziet en het zorgt voor meer verkoop.
Hulp bij productfotografie
Voor hulp bij productfotografie ben je bij ons aan het juiste adres. Wij helpen je graag met de productfotografie van jouw website, wij maken onze productfoto’s door middel van een productfotografie robot. Deze robot zorgt ervoor dat we haarscherpe en uniforme productfoto’s kunnen maken die jouw conversie zullen verhogen.
Welk doel heb jij?
Typen productfotografie
Er zijn verschillende typen van productfotografie, zo heb je Packshot, Still life shoot, Lifestyle shot, Close-up en 360 graden. Hieronder vind je wat al deze typen inhouden.
Packshot
Bij een packshot plaats je het product om te fotograferen voor een witte egale achtergrond met een ideale belichting. Je zorgt ervoor dat de focus helemaal ligt op het product dat je gaat fotograferen. Meestal volgen fotografen het “less is more” principe, dit houdt in dat hoe rustiger de foto is hoe beter. Je zorgt er dan dus voor dat er geen dingen op de foto staan die kunnen afleiden. Denk hierbij aan een drukke achtergrond, veel schaduw of reflecties. Dingen zoals vingerafdrukken, stof of andere vlekken worden vaak weggewerkt tijdens het bewerken van de productfoto.
Still life shoot
Deze soort foto kun je vergelijken met de creatieve variant van de zakelijke packshot. Als fotograaf heb je meer vrijheid en ruimte voor je eigen creativiteit, je kan spelen met belichting, achtergrond en uitdagende concepten. De focus ligt nog steeds op het product, maar je kunt wel andere elementen gebruiken om de foto leuker te maken, vaak worden still life foto’s buiten de studio geschoten.
360 graden
Bij dit type van productfotografie kun je al aan de naam zien wat voor soort productfoto het zal zijn. Bij dit type productfotografie kun je het product plaatsen op een draaibare schijf en vanuit alle hoeken een foto maken met dezelfde achtergrond en belichting. Vaak wordt hier dan een animatie van gemaakt zodat je het product in de website mooi kan ronddraaien en je het van elke kant goed kunt zien.
Close-up
Dit type productfotografie gebruik je wanneer je bepaalde details van een product goed wil laten zien. Hiervoor gebruik je een close-up, zo kun je bij een vest of jas een inzoomen op de rits van het product. Ook kan je dit gebruiken als je bijvoorbeeld een tweedehands telefoon verkoopt waar een kleine beschadiging op zit. Met een close-up kun je deze beschadiging duidelijk laten zien.
Lifestyle shot
Deze vorm van productfotografie wordt vaak gebruikt als je een product in actie wilt tonen. Hierbij kun je denken aan een skater op een grote skatebaan. Het plaatsen van producten in een omgeving waar ze veel worden gebruikt helpt de verbeelding voor mensen.
Productfotografie door een fotorobot
Altijd de perfecte productfoto! Dit kan, door je productfoto’s te laten maken door een fotorobot zorg je ervoor dat je altijd een uniforme uitstraling hebt binnen je merk/bedrijf. Door alle productfoto’s vanuit dezelfde hoek te nemen en van dezelfde afstand. Het concept is heel simpel. Je geeft aan hoeveel foto’s je per product zou willen hebben en welke shot je graag wilt hebben van elk product. Hierna stuur je de producten naar ons op. Wij zullen onze fotorobot goed instellen en de juiste foto’s maken. Na afloop krijg je de productfoto’s en je producten toegestuurd. Dit kan al vanaf €20,- per productfoto!
Altijd uniforme
Één van deze no go’s is het gebruik maken van hele onduidelijke of slechte foto’s waardoor je het product niet duidelijk te zien is. Als een foto in een webshop niet goed is haken bezoekers snel af omdat het niet professioneel overkomt. Het is dus erg belangrijk dat de productfoto’s scherp en duidelijk zijn zonder oneffenheden.
Haarscherp
Een 2e fout die veel gemaakt wordt is het niet goed fotograferen van een product. De belichting is soms niet goed of de foto wordt van een te verre afstand genomen. Dit soort foto’s komen erg rommelig over op de website. Bezoekers haken in dit geval vaak snel af en kopen dus niks op je website.
Duidelijk
Wat een 3e veelgemaakte fout is, is dat websites hun product, maar vanaf 1 kant laten zien. Klanten willen als ze iets gaan kopen het product graag van alle kanten kunnen zien. Zorg er dus voor dat je het product van verschillende kanten fotografeert en laat zien in je webshop.
Plan een gratis adviesgesprek.
Neem contact op en laten we samen jou merk groeien
/ Altijd een eerlijk en transparant advies
/ Altijd met visie op langere termijn
/ Gecertificeerde Google Partner
No go’s bij productfotografie
Bij productfotografie zijn er wel een aantal dingen die je vooral NIET moet doen. Mensen maken vaak grote fouten bij het maken van productfoto’s. Door deze fouten bestaat de kans dat mensen minder snel of zelfs niet iets kopen in jouw webshop. Hieronder vermelden wij 3 van de meest gemaakte fouten.
Fout 1, onduidelijke foto’s
Één van deze no go’s is het gebruik maken van hele onduidelijke of slechte foto’s waardoor je het product niet duidelijk te zien is. Als een foto in een webshop niet goed is haken bezoekers snel af omdat het niet professioneel overkomt. Het is dus erg belangrijk dat de productfoto’s scherp en duidelijk zijn zonder oneffenheden.
Fout 2, rommelige foto’s
Een 2e fout die veel gemaakt wordt is het niet goed fotograferen van een product. De belichting is soms niet goed of de foto wordt van een te verre afstand genomen. Dit soort foto’s komen erg rommelig over op de website. Bezoekers haken in dit geval vaak snel af en kopen dus niks op je website.
Fout 3, te weinig foto’s
Wat een 3e veelgemaakte fout is, is dat websites hun product, maar vanaf 1 kant laten zien. Klanten willen als ze iets gaan kopen het product graag van alle kanten kunnen zien. Zorg er dus voor dat je het product van verschillende kanten fotografeert en laat zien in je webshop.